Meta heeft besloten om Twitter achterna te gaan, het maandelijks abonnement Twitter blue komt hoogstwaarschijnlijk binnenkort als Meta Verified voor ongeveer €11,- naar het facebook/instagram platform. Whatsapp blijft vooralsnog ongewijzigd.
Volgens Meta heeft het abonneren op de dienst de volgende voordelen;
- Een “verified badge” die je kunt behalen door je te verifieren met je ID.
- Protectie tegen andere personen die zich voordoen als jouw account.
- Een hulplijn voor vragen over je account.
- Een verbeterde zichtbaarheid van je pagina in sommige delen van de platformen zoals zoeken, reacties en aanbevelingen.
- Exclusieve manieren om je pagina weer te geven op het platform, denk hierbij aan premium stickers, emoticons, e.d.
Dit alles lijkt ons meer een voorzet op het nieuwe Europese verbod op gerichte advertenties. Dit verbod zal uiterlijk 1 januari 2024 in gaan en zal Meta uiteraard een heleboel inkomsten schelen die ze anders via het advertentiemodel zouden hebben verkregen.
Waarschijnlijk zal Meta nog steeds gaan vragen of je wel of niet de gerichte advertenties wilt zien op je tijdlijn. Echter, zoals je waarschijnlijk wel weet zal maar een heel klein percentage daadwerkelijk toestaan dat de tijdlijn gevuld gaat worden met gerichte advertenties.
Dit alles wijst er dus op dat de advertenties op Meta na 1 januari 2024 niet meer de resultaten zullen boeken die ze eerder deden. Daarom belangrijker dan ooit; Je eigen content!
Zien wat wij voor u kunnen betekenen? Neem contact met ons op voor meer uiteg over dit onderwerp en zie welke voordelen breedgedragen kan bieden voor uw social media!
Breedgedragen.nl